Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Uppdatering

Av Petra - 11 januari 2012 22:31

Så ja. Det nya året har tagit ordentlig fart och fortsätter - som alltid- där det gamla tog slut. För stunden sitter jag uppkrupen i soffan i mina sköna pyjamasbyxor. Jobbade ett konstigt pass idag 11.30-20.20 men vi körde hemifrån lite tidigare och gick en runda med Khan & Diva innan det var dags för mig att stämpla in. När jag klev genom dörren här hemma visade det sig att Diva varit med Sabina på klubben och var därmed färdigservad - hon har lagt sig på sängen redan - mamma hade städat lägenheten och rekat middagar i frysen innan hon åkte till jobb. Som Nina skrev- ibland är det extra mysigt att komma hem.


-


I fredags var vi med på byggsök. Första gången för D-Diva och dagen till ära fick vi en fantastiskt fin dag, vindstilla och solsken. Jag är nöjd med Divas insats, alla busar hittades även om jag från mitt gömställe i trailern hörde de roade rösterna när Diva - tillfälligt - tjusades av vattenpölarna och högsta sandkullen. Inomhus var det aningen svårare att få koll på var lukterna kom ifrån och när det väl var dags att leta upp Lotta var det en rätt trött tjej som med stöttning tog sig fram till gömman. Åkte hemåt lite tidigare eftersom vi skulle hämta upp Khan på vägen. Sabina hade långrastat innan hon gick till jobb så det var två nöjda pälsar som intog soffan.


-


I lördags körde vi mamma till jobb och hemma igen hade jag planerat en slö förmiddag. Fick ryta till ett par gånger för att påminna om noll-toleransen för gatulopp men till slut slog sig pälsarna till ro och jag fick läst min bok. Kom lite tidigare när vi skulle hämta mamma på jobb för att gå en tur med pälsarna i Lomma. Jag går fortfarande inte med båda två hemmavid, korsningen Amiral/Nobel exempelvis med två unga hundar som riskerar att glömma bort att man inte busar i koppel är mer än jag tyar ta tag i. Däremot går jag med båda samtidigt på mindre trafikerade platser, som i Lomma. På väg ut stannade jag på Ica och köpte middagsmat och passade då på att shoppa upp mig på frolic. Därför föll det sig att vi fick sällis på vår runda och pälsarna fick öva sig på att vara terapihundar.


-


I söndags var vi ute på Revinge för lite spårövningar. Det första spåret lade sig själv, utan apporter eller dropp. Det fick ligga i ungefär 1,5 timme innan vi gav oss iväg och vid det laget hade där blivit en liten sidovind. Diva fäste aldrig riktigt i spåret och ägnade sig åt att söka upp koblajor, studera konstiga stubbar och pinnar samt dylika oseriösa förehavande. Jag testade att släppa på henne längre fram där jag visste att spåret gick men poletten trillade inte ner så efter att ha kollat med Cina & Vicky som gick bakom satte jag på henne precis innan slutet. Med facit i hand skulle jag säkert ha droppat lite i starten så Diva fått en chans att fästa men men...Istället trampade Cina ett koblaj-fritt spår och passade på att lägga dit två apporter. Diva fäste mycket bättre i detta spår- när hon väl sett sig mätt på Frasse dvs som samtidigt körde saklet. Första apporten var jag grymt nyfiken på hur hon skulle agera, sin vana trogen satsade Diva på att det säkert är bäst att ta den i munnen och matte jublade. Vinkeln tog Diva fint för att sedan stanna upp och titta på Yohnsson som var på väg tillbaka från sitt spår. Cina föreslog att ta något steg i spårriktningen och då kom Diva på varför hon befann sig på ett fält på Revinge och tuffade på till nästa apport. När jag glatt tjoade till kom Diva in med apporten och för det besväret fick hon sin brandslang en sekund. För att - som sagt - undvika kospillningen låg slutet rätt snart efter andra apporten. Diva aspirerar ju på titeln skata - de verkar älskade liksom - så hon avslutade sin upphämtning med att ignorera matte och springa fram till Shottis halvöppna bur av alla ställen. Det var bara att få fart på benen och ta bort henne därifrån utan ceremoni. Innan vi rullade hemåt fick Diva springa en runda med Elvis & Benzon och Khan fick en egen promenad ihop med Elvis som sällis. Hemma i Malmö igen var klockan runt 15.00 och det var dags att få lite vila innan nattpass. 


-


I måndags morse fick jag skjuts hem av mamma och pälsarna som fått sin morronrunda. Jag bidrog med frulleservis innan jag kröp ner under täcket. Pälsarna fick en runda till av mamma innan hon åkte till jobb så jag kunde sova tills jag vaknade. Vaknade till vid 14-snåret och var seg som kola. Sabina hämtade upp Khan vid 15 men klockan var närmare 16.30 innan jag samlat kraft att gå ut på kvällsvarvet, väl hemma var all ork slut och jag somnade på soffan runt 22.00 Igår hade mamma ett lunchmöte i Helsingborg så jag passade på att gå en runda med Khan och Diva på Sofiero. Hemma i Malmö igen behövde vi storhandla så vi ringde mormor för att ge förvarning att hon skulle få fikabesök. Väl där visade det sig att mormors brandvarnare slutat fungera, efter en snabbkoll konstaterade vi att det behövdes en ny brandvarnare och det är ju inte direkt något att skjuta upp så vi kasade iväg till Ikea. Klockan var närmare 20.00 när den nya brandvarnaren var installerad och vi körde hemåt så det var med nöd och näppe mamma och Diva lämnade på Hasselgatan innan jag & Khan rullade mot Sus för att hämta upp Sabina.


-


Imorgon har jag en gedigen att- göra lista som gärna hade fått betas av, också ska jag ha nachotallrik till middag. För första av tre gånger totalt 2012 :).


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards