Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 5 januari 2012

Tillbaka till verkligheten

Av Petra - 5 januari 2012 12:27

God fortsättning på ett nytt år allesammans! Vi åkte hem från Knopparp i måndags och efter att ha packat upp, fyllt tvättkorgen (mest med hundhanddukar), gått hundrunda och meckat middag kände jag mig rätt färdig för dagen och landade soffan en stund för att sedan snabbt förpassa mig till sängen sanslöst tidigt  .Hela helgen var jag helt uppslukad av att ha så mycket plats, både inomhus och utomhus och det var jätteskönt att låta hundarna springa omkring fritt, upptäcka världen och härja en när lusten föll på. Skåneexpressen går ju en gång i halvtimmen mellan södervärn och Linderöd så jag ska verkligen försöka ta mig i kragen och hälsa på lite oftare. Nästa gång kanske det blir läge för en liten ridtur också, vem vet.

Knopparp i bakgrunden med Atte på väg upp till sin mojja, Khan & Diva är alldeles uppslukade av landet.


 

Alla 3 pälsar på fältet närmst huset, till vänster skymtar en av hagarna och vägen som leder genom skogen bort till Susanne med familjs gård.



   

Man blir hungrig som en varg efter att ha busat ute en hel dag!

-


I tisdags var Diva lagom taggad på morronrundan (minnesbilder av fält förmodligen) men när kopplet förblev på fick hon tid att känna efter i musklerna  och insåg att hon var rätt vingabröten i alla fall  . Det blev en kortare tur bara innan vi vände hemåt för frukost och degande. Det kändes inte som någon poäng att ta med Diva med till jobb så vid lunchtid fick Diva gå in i sovrummet och nussa vidare medan jag sprang till bussen och ett kvällspass. På kvällen hämtade mamma upp mig och så körde vi till Åkarp för att ta med Bagherra hem. Han var sådär nöjd med det och hade säkert blivit hjärtligt bortskämd ett litet tag till 


-


Igår jobbade jag åter kvällspass och efter lite förmiddagsträning med matte hade Diva fått sova en stund med mamma som skulle gå på nattpass. Det hade gått finfint fram tills de steg upp och Diva hittade kartongerna som ska bäras ner till återvinningen  


-


Idag var vi uppe tidigt för att hämta hem mamma från jobb och sedan köra vidare mot klubben för den veckovisa uppfräschningen. När vi var färdiga där var det rena mögvädret med regn och blåst så alla tankar på en liten expressträning försvann . Istället körde vi till Konditori Amarant på Köpenhamnsvägen och köpte riktiga bullar, när vi ändå var där gick vi in till veterinären och blev rekommenderade Zyklene till Bagherra som är mer än en aning uppjagad sedan hans matte flyttat  . Det är tydligen likvärdigt D.a.p till hundar men ett mjölkprotein som ska vara lugnade och kan ges till både katter och hundar. Fingers crossed så hjälper det Bagherra att få lite ro i själen   . Med bullarna och mjölkkapslarna i väskan rullade vi vidare för fm fika hemma hos Sabina & Khan. Herre jisses vad det blåste där. På väg mot porten fick jag en sån vindpust i ryggen att jag fick springa med för att inte åka omkull  . Diva tyckte det var lite spännande att bli blåst på hon och såg det hela som en lek  . När vi hade käkat bullar och druckit kaffe tog mamma & Sabina itu med att klippa ner julgranen medan jag agerade medlare mellan busfrö 1 och 2  . Grejen har ju liksom alltid varit att de är något för fräcka och livade ihop s.a.s men efter Knopparp och röj hela dagen lång har det blivit lite mer balans och lagom på skojandet- japp.  Inte för att Khan är någon ålder direkt men lite vuxen börjar han bli...tills i Divas sällskap då. Hundarna låg i vardagsrummet och vips försvann Khan ut i hallen och återkom med mammas sko i munnen. Han var så söt och tyckte han varit så fiffig som hämtade den - får vi förmoda- åt Diva 

 



Med tanke på väderstatusen får det bli lockmys och inneaktivering ett tag nu, så får jag se senare om vi tar oss en genomkörare *maybe, maybe not*. Jag är ledig nu några dar så då kan ju vädret vänligen ta sig samman  .

 
 
Nina

Nina

5 januari 2012 13:59

Vilka härliga dagar på lannet :)! Tur med vädret till på köpet är ju icke att förakta! Idag krävs det sannerligen motivation för att lämna locket ... Vi har inomhusaktiverat och nu återstår de nödiga utomhusdito *fasa*. //Kram

http://Www.palmstrand.se

Petra

5 januari 2012 15:19

Det var härliga dagar vill jag lova OCH vi hade sannerligen tur med vädret!! Snart står jag också med nödig utomhusaktivering på schemat *brr*// kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards