Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Fredag :)

Av Petra - 18 november 2011 09:31

Fredag då. Golven är mummade inför helgen, disken diskad och middagsresterna vederbörligen infrysta i portionsförpackningar   . Goody goody! Så har jag och Diva varit ett par vändor nere i tvättstugan också, snart är det dags att gå ner igen och flytta över de sista maskinerna till torkskåpet. Egentligen är det ju tvättid 07-10.00 bara men ingen hade bokat tiden efter mig så jag tänkte lite lusfräckt övertida för att få allt torrt  . Sedan ska jag bara gå en rasterunda och servera lunch till oss båda innan det är dags att bege mig mot gruvan. Diva verkar känna sig snuvad på förmiddagsluren- inte helt pigga tittor s.a.s- men det får hon möjlighet att ta igen när jag är på jobb   



Får mellanspara och springa ner i tvättstugan ....

 

Igår var jag nere och fräschade upp på klubben medan Susanne, Sabina och Magnus donade på appelplanen. Jag hann se ett - icke godkänt- röj men i övrigt verkade träningen ha avlöpt någorlunda enligt plan. Eftersom jag ändå inte skulle hinna träna något fick Diva stanna hemma och vila upp sig. På kvällen traskade jag & mamma traskade ut en runda och tänkte att det kunde vara mysigt att gå genom Folkets Park nu när hundförbudet är hävt. Det var det icke- skumt ljus och skumma typer var definitivt germansk urhundsläge i nödfall. F.ö tyckte Diva inte alls att det skulle vara nödvändigt med koppelvett och gick till en början som om hon var utan koppel   . Knack i pannan och sen var vi mer överens om formerna för promenad i stadstrafik. Väl hemma meckade vi en gryta och sen hände det inte mycket mer.


-


Idag återstår som sagt det sista på tvätten´och sen är det mer eller mindre raka vägen ut på runda så att jag hinner med bussen till jobb. Blir väl en kvällsrunda och middag sen när jag kommer hem men några större ambitioner lär inte hinnas med innan det är dags att skalla kudden.


-


I helgen är planen att göra något hundigt under morgondgen då jag har både Diva och Khan på förmiddagen. Kanske en tur i skogen och möjligtvis ett spår- får se med tillgång till bil och dylikt. Sen på söndag är det gruvdags igen och så har jag planer på middag med Frida.


Det om detta....


Steg igår: 10 100.



 

 
 
Nina

Nina

19 november 2011 22:38

Knack i pannan är inte så dumt mellan varven :)! Gött med förlängda tvättider mellan varven. Kul att tvätta som en gnu och pynta lägenheten med diverse textilier - not. Ha en go söndag! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

23 november 2011 09:03

Ibland behövs en lite väckarklocka- även för en söt fröken! Rövaren lönade sig och allt blev färdigtvättat - goody! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards