Petra & D-Diva

Alla inlägg den 5 november 2011

Av Petra - 5 november 2011 14:57

Idag var det dags att ta igen en skogspromenad + hund som ställdes in för flera veckor sedan när Carlzon blev sjuk. Efter en lagom lat morgon som bland annat inkluderade kloklippning- Diva är verkligen inte en morgonindivid- packade jag ner lunch, kaffe och löplina (just in case). Har en broschyr med olika naturområden i Skåne men till slut bestämde Frida & jag att vi skulle styra bilen mot Krankesjön, bokskogen en underbar röd höstdag kändes ju som en påfart till autobahn och det var inte riktigt vad vi var sugna på. Vi gick första biten i koppel så att Diva fick nosa i lugn och ro och värma upp musklerna innan hon fick premiärspringa lös. Det skötte hon hur fint som helst och hade koll bakåt hela tiden men för säkerhets skull och av hygieniska skäl blev det koppel på när vi passerade hästhagen. Trots våra ansträngningar att tänka till och finfin kontakt från Divas sida gick det inte att undvika... Rätt vad det var förvandlades den fina lövklädda stigen till ett gyttjebad. Tjohoo tyckte röjaren medan jag funderade på om jag verkligen var sugen på att göra en inkallning och koppla. Vi nöjde oss med att ta en omväg runtom och låta Diva följa efter, skickade sedan ut henne på ett fält med högt gräs. Det fungerade rätt hyfsat faktiskt!

            

Efter en riktigt skön promenad ute i friska luften kan man säga att Diva är rätt slut i tittorna. Min plan är därför att spendera resterande vakna timmar med att bara ta det lugnt.

 

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards