Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Busspremiär och trötta tittor...

Av Petra - 15 november 2011 15:33

Jomen...Förra veckan går icke direkt till historien utan var som vardagar är mest, högst ordinär  .  Förutom då att jag var i gruvan under samtliga organiserade tillfällen till hundaktivitet  . Nattpass på onsdagen och morgonpass på helgen *pust* men det är ju som det är med det. Jag var i alla fall ledig i fredags och kunde sätta klockan för att rulla iväg tidigt för den veckovisa uppfräschningen av klubben  . Eftersom det vankades partaj där på lördagen passade det ju bra att jag hade möjlighet att mumma precis innan och inte några dagar i förväg liksom. Dagen till ära fick jag sällskap av mamma så det hela gick väldigt smidigt till och vi var klara lagom till att folk började rulla in. Lämnade av bilen till Sabina som hade ärende och promenerade sedan hemåt för att fortsätta på den inslagna städvägen. Efter att ha donat hemma under eftermiddagen och tränat lite med Diva, poppade vi spotify under middagsfixet men sedan kraschlandade jag på soffan och vips så var hela kvällen borta   .


-


I lördags började jag jobba en timme tidigare än vad jag egentligen skulle, akut omläggning av schemat pga. vårdsituationen, och var rätt nöjd att kunna bege mig hemåt när klockan blev 13.30 Planen var egentligen att gå en långrunda med Diva tillsammans med en kompis men promenadplanen blev istället till en spontan middag. Diva följde med och tyckte- sitt namn trogen- att det var väldigt festligt att stå i centrum för uppmärksamheten. Det vill säga innan matte tyckte det räckte med show för en dag och då somnade hon som en knubbad säl. I och med detta har vi även klarat av busspremiären. Inget farligt alls egentligen även om Diva hade lite bry med om hon skulle stå, sitta eller ligga när bussen rullade och krängde *fniss*. I söndags jobbade jag också morgonpass och när jag kom hem var jag inte precis pigg som en pelikan, en runda med Diva klämde jag i alla fall in.


-


Den här veckan har jag inte så många schemalagda pass men vi får se vad det landar på i slutändan. Istället har jag passat på att - en gång för alla - skriva en lista med små fix och kom-ihåg som tenderar att skrivas upp gång på gång. Nu bannemig ska de betas av. Igår förmiddag åkte vi ner till klubben för att träna Khan i att ha mindre förväntan och Diva på att koncentrera och fokusera på träningen. Trots att jag var surast i världen när vi åkte, tycker jag själv att jag samlade ihop mig så pass att det blev en bra träning och Diva fick inse fördelen med att koncentrera sig på inkallning, sitt, ligg och lite fotposition. På väg mot bilen rullade Gosia in och som avslutning fick Diva röja lite med farbror Ajaxx  . Det var en nöjd schäferflicka som slog sig till ro i sin bur när vi kom hem och hon vaknade inte för något förrän mormor kom på besök framåt eftermiddagen, med "hundkorv" och bajspåsar i väskan icke mindre *fniss*.  På kvällen sen promenerade vi ner mot St Knut för att möta upp mamma på jobb och det- som det säger- var den dagen.


-


Imorse kände jag det som att jag jobbat nattpass fast jag legat i min egen säng hela natten så det blev en soft förmiddag innan vi rullade ut mot Lomma för en runda med pälsarna och för att lämna mamma på jobb. I övrigt har jag fortsatt med min att-göra lista och att njuta av att sitta i soffan med Diva utsträckt i knät  . Ikväll är planen antingen någon hundaktivitet eller hälsa på hos en kompis- får se hur det hela utspelar sig. 

 
 
Nina

Nina

15 november 2011 21:32

Vissa veckor försvinner lixom i mängden :). Fast ni verkar ha det ganska mysigt ändå med the occasional äventyr som t.ex bussåkning. Hoppas att vi ses i veckan! Diva bör ju vara nästan vuxen vid det här laget. //Kramar <3

http://www.palmstrand.se

Petra

16 november 2011 09:16

Vissa veckor är absolut standard men - som sagt- det finns ju ljusglimtar i gruvgången:) Vi ses absolut i veckan, närmare bestämt på massakern och tårtpartajet ikväll. Diva är definitivt gränsfall vuxen numera *fniss*. //Kramar *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards