Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Matte kom HEM :(

Av Petra - 1 november 2011 09:31

I söndags jobbade jag mitt morgonpass, som avlöpte utan några större rubriker och rullade sedan hemåt för att avlösa hundvakten. Landade på locket för att samla lite energi och passade på att träna Diva sittandes på den tjusiga divanen, den är inte bara mysig utan den är praktisk också. Med de gjort begav vi oss iväg till Pildammarna för att möta upp Kattis & Elvis för en promenix. Diva är ju inte den som viker ner sig i första taget utan det blev en timmes runda genom ett färgsprakande Pildammarna- har jag sagt att jag älskar hösten?- medan mörkret sänkte sig. Efter lite inledande insnusning av både Elvis och barnvagnen ('tonstig sak alltså- ÄR det en leksak?) accepterade Diva hur fint som helst att det var promenera och inte busa som stod på agendan. Jag måste säga att jag tycker att det är för himla härligt, ibland är det skönt att det är min hund och jag som går ut och promenerar i världen men ibland är det skönt att slå sällis med någon annan också utan att för den sakens skull gå miste om de tvåbentas nöje att få sladdra. Elvis fick spänna blicken i Diva och tala om att man biter inte i en pinne på samma ställe som han har och det accepterade Diva utan ceremoni! Medan vi gick där i Pildammarna sänkte sig mörkret, Simon vaknade och Diva blev så där härligt trött!


-


Igår tog jag itu med det absolut sista på universitetsansökan och skrev ut alles zusammen, en sjukt tjock bunte blev det. Lite skamligt kan jag tycka med tanke på att det är 2000-talet MEN nu är det ju inte jag som bestämmer så jag skövlade en regnskog, sprintade bort till Mobilia, betalade för rek post och håller tummarna för att det nådde fram till Institut for Psykologi, Center for Samfund och ....nånting (?) innan kl 12.00 idag. Under tiden fick Diva sin sömn inne hos nattaren. Väl hemma igen gosade jag och Diva en stund i soffan medan jag drack en kopp te och vips hade det blivit dags för lunch och långrunda. Gick till Pågen-parken och övade på att springa lös med HÖRSAMHET och lite start/stopp av bus med matte. När det var avklarat återstod bara att krypa under täcket och vila lite inför nattpass...Sedan jag hämtade hem Diva har jag enbart jobbat olika dagpass men framöver är det åter till en del natttjänstgöring. Helt ok så länge det är blandat tycker jag, för mycket natt är lite väl osocialt för min smak då vi har ensamarbete och ofta lungt om nätterna. Carlzon var ju dock med en del på nätterna (dagtid tycker jag det är osjyst eftersom vi inte har ett kontor valp/unghund kan vara på och det blir lätt rörigt med dementa) då jag kunde ta med buren, får se framöver hur det blir för Diva- om hon blir "tjänstesällis" eller inte i tidig ålder. Igår fick Diva i alla fall stanna hemma och DET hade inte fallit i god jord precis....


 


Nu har det blivit hög tid att skala kudden, inatt väntar ett nytt nattpass och sedan går jag av för att kunna vara med nere på klubben innan det är dags för ett kvällspass på torsdag.

 
 
Nina

Nina

1 november 2011 17:32

Skövla regnskog 2011 känns mer retro än NÅT annat - jag tycker att faxen är retro och somliga envisas med att faxa allt *suck*. Diva är väldigt lik Frasse där hon ligger med näsan mot dörren. Mamma kom hem för jag längtar efter dig *tralalalalaaaa*. //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Petra

1 november 2011 23:49

Suck är en rätt bra sammanfattning på att behöva printa ut 900gr papper- scanner och stora skärmar? Diva och Frasse har definitivt något gemensamt i att vakta dörren tills nr 1 kommer hem igen- puckona

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards