Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

Rörigt i almanackan

Av Petra - 27 augusti 2011 15:50

Den gågna veckan blev det en del rokader i almanackan, men ska det gå att försörja sig som timvikarie gäller det ju att vara så flexibel och - framförallt - kreativ som möjligt. Pengarna in på kontot är rätt uppskattade liksom.


-


Vi hann i alla fall ner en tur till klubben med pojkarna i onsdags. Väl där tog jag itu med Carlzons chansartade "ligg", det kändes som att lite färska tips och trix kunde vara på sin plats. Tack för det Gosia, Nina och Mattias! Mattias ställde upp som träningshjälp, MEN nu blev det ju så att Carlzon knappt kom ur bilen. "Ordning och reda" hemifrån tycktes inte alls ha följt med i packningen varpå en stor del av passet ägnades åt att nöta invänta varsågod! Något annat som inte heller "följt" med ner var intresset för matte/leksak. På promenaderna i sällskap av Khan har jag ju verkligen fått jobba för att vara mer intressant och rolig i alla lägen men än så länge har vi ju bara lullat runt nere på klubben. Back to basics med det.


-


Igår långrastades vovvarna innan de fick sova en middagslur så att jag & mamma kunde åka iväg på fixar-runda. Det här med att hålla ordning på ekonomin är ju viktigt så samtliga kuponger som blivit liggandes skulle inlösas. Hund- och katt mat, människoprodukter samt en klocka på XXXLutz införskaffades för en mindre peng än vanligt. När Sabina kom från jobb var pojkarna rastade så då fanns ju ingen anledning att börja reda ut vilka saker som tillhör vem.


-


Idag är jag faktiskt också ledig!! Vaknade imorse av att Carlzon satt och tittade på skådespelet utanför fönstret. Vilket konstigt ljus det var under åskovädret, Carlzon tröttnade när det bara mullrade och hoppade ner för att somna om MEN då var ju jag klarvaken så...Det fina i kråksången har varit att samtliga hundrundor - än så länge - har gåtts i torrväder om än det varit kvävt som in i. Planen för eftermiddagen är att ta det easy och NJUTA av nöjda vovvar samt ensamtid hemma. Imorgon jobbar jag delad tur 7-19.30 så där blir inte mycket gjort imorgon precis.

 
 
Nina

Nina

28 augusti 2011 20:34

Herregud vad du är duktig, jobbar å står i :)! Heja dig! På onsdag kör vi en annan ingång på planen helt enkelt (och ur bilen) så ska du se att det blir prick hur bra som helst! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards