Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

Monday diary

Av Petra - 22 oktober 2012 16:27

Det var verkligen inte igår jag satte mig ner för att plita ihop ett inlägg. Den senaste tiden har bjudit på galet mycket tidsplanering för att hinna med gruppövningar, jobbpass och all instudering    - tur i oturen att Johanna och hennes pojkvän - Jacob- varit på besök och mer än gärna tagit Diva   . I dessa tidsdigra tider blir det mycket miniaktivering för Diva- stänga lådor, buga, high five- samtidigt som vi tar tag i lydnadsmoment lite pö om pö när andan faller på. Helgen har spenderats på jobb men efter ett lockkrasch vid hemkomst tog jag mig till slut i kragen och körde mot Bokskogen för en tur. Det var jag inte den enda som tänkt så istället fick jag rulla vidare mot Törringe. Diva fick gå i linan nere bland alla finklädda folk (verkade vara något happening) men fick springa lös när vi kommit en bit in. Passade på att droppa bollen lite här och där och när vi kommit en bit fick Diva vända om och leta. Det tyckte hon var hur kul som helst   .




-


Idag har jag varit en vända inom universitetet för gruppförberedelse av en övning i förhandling. Kan bli spännande eller inte- vi får se på fredag helt enkelt. Eftermiddagen har spenderats framför datorn för att läsa in mig på artiklar om just förhandling. Om en stund ska vi packa in oss i bilen och rulla mot Mobilia för inköp av diverse- t.ex kaffe- och sedan rulla hem till mormor för en kvällsfika. Planen är att även hinna med en klossekyr innan dagen är slut, de börjar bli  a tad too long for my liking   . Imorgon har jag varken någon universitetstid eller jobbpass att passa och har därför bokat in en - much overdo- klipptid och en tid hos veterinär för den årliga vaccineringen. Resten är - i skrivande stund- inte helt färdigplanerat.


-


ps. Har skaffat ny mobil och det verkar inte som att man kan skicka över mobilbilder till datorn via Bluetooth. Hur opraktiskt som helst, bilder från skogspromenaden kommer när jag listat ut ett enkelt sätt att föra över dem.

 
 
Nina

Nina

23 oktober 2012 07:43

Jag blir helt trött bara av att läsa om allt du måste fixa *pust*. MEN det är ju en övergående period iaf och så länge man har lite hjälp brukar det mesta funka. Ikväll ska Faxe-klossingarna klippas, kom jag på nu. Yaxxons dito fick sig en omgång igår. //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Petra

23 oktober 2012 08:14

Diva är inte ett fan av klossekyr så det gäller att ta sig tid när det är dags :) Det är som sagt en övergående period men jag räknar sannerligen ner till semestern!! //kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards