Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Ryssvärme jaaaa:)!

Av Petra - 23 april 2012 16:58

Jag kommer inte ens ihåg när jag bloggade sist men det känns som ett bra tag sedan  . Imorse var tanken att jag skulle ha tvättstugetid men vid närmare eftertanke hade vi inte samlat på oss så rysligt mycket på en vecka faktiskt- ny tid bokas vid senare tillfälle helt enkelt. Istället tog jag & mamma vars en hund och gick ut på morgonrunda, på hemvägen tog jag båda hundarna och Khan - något laddad på stundande frukost- studsade raka vägen in i Diva. Inte så imponerande tyckte Diva och surnade till  . Nåväl Khan kom fort ihåg att fortaste vägen hem är snyggt och prydligt bredvid koppelhållaren, väl hemma serverades frulle medan jag tog satte på kaffe. Efter lite telefonsamtal och annat småfix gick jag & Diva iväg för att motionera oss lite. Träningen har ju legat i träda ett bra tag nu och jag undrar jag om det inte är lite 'muckler och flås som ska till för att komma hela vägen i hamn  . För att Diva skulle kunna få springa och röja lite körde vi till Arriesjön och gick uppför, runt och tillbaka på den stora kullen. Stannade till lite nu och då för att busa, slänga iväg bollen i höggräset eller springa och leta upp karameller. När Diva inte plockade bollen sprang jag själv upp och tog den, för att stoppa den i fickan  . Khan fick stanna hemma och vila han.


 


-


Jag jobbade både i lördags och i söndags och eftersom mamma jobbat natt & både jag och Sabina hade morgonpass var planen att ta bilen ut till Lomma. När jag kom ner med Diva såg jag att ena sidorutan var inslagen men vid närmare inspektion hade inget förstörts eller tagits ur bilen  . Skönt på ett vi- såklart- men illdådet känns ju än mer onödigt kan jag tycka. Skakade hundfiltarna och kollade noga efter splitter innan jag satte Diva i bilen och tog mig till jobb. Ute i Lomma hann jag snabbstäda sätena lite innan jag gick in på avdelningen. Frågan om lagning på helgen var ju inte helt solklar och mest av allt bekymrade jag mig för hur bilen skulle klara en natt utan ruta   . Enligt försäkringsbolaget var det ingen akutanmälan men för oss som inte har tillgång till garage kändes det rätt nödvändigt att lösa på studs. Mamma chansade och körde in på Däckgiganten (Ystadvägen) där vi tidigare bytt däck och servat bilen. De kunde ta bilen på direkten och laga den över dagen OM de hittade en glasruta på skroten, annars skulle bilen åtminstone vara i säkert förvar  . När jag gick av mitt pass ringde jag för att kolla status och då höll de på att sätta in en ny ruta, en halvtimme senare var bilen klar för hämtning. Landade bara hemma för att hämta Khan & Diva innan vi gick iväg för att lösa ut farkosten, på hemvägen lämnade vi av Khan och sedan kände jag mig rätt nöjd för dagen  . Surt att behöva lägga 1890:- på att få det fixat men ändå jätteglad att det löste sig så smidigt.


-


I söndags skjutsade mamma mig till jobb så jag & Diva hoppade av vid Blå cafet och gick längs havet till jobb. En mysig uppladdning inför ett dubbelpass som jag trodde slutade 19.45 Vid kvällsmaten kom jag och kollegan att prata om raster och det visade sig att jag gick till 21.05 Inte helt optimalt med tanke på att jag var trött nog att påstå att jag fyller 23 i år, även om 2012 och 1988 inte gick ihop med ett udda tal så kände jag mig säker MEN jag blir alltså 24 och inget annat  . Mamma och hundarna mötte i alla fall upp med kaffe när jag äntligen slutade. 


 


-


För övrigt så har jag fått ett fast vikariat från maj-aug, vilket passar mig utmärkt eftersom jag hoppas börja plugga igen till hösten. I annat fall finns det goda chanser att få vikariatet förlängt. Visserligen hade jag sommaren säkrad även som timvikare men det känns ändå skönt att få en fastslagen sysselsättningsgrad och framförallt månadslön.


-


Planen för kvällen är en hundrunda men än så länge ligger Diva och nussar ute i köket, i övrigt ska jag ta itu med att deklarera och betala räkningar.

 
 
Nina

Nina

24 april 2012 09:18

GRATTIS till vikariatet! Då kanske du får lite vettigare arbetstider på köpet lixom. Kondis är inte alls så dumt - jag och Yaxxon har ett projekt nu som är mycket uppskattat av springkamelen :). Hoppas att vi ses snart! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Petra

26 april 2012 13:49

Tack tack! Jag hoppas få lite mer ordning i schemat och - framförallt- slipper jag jaga tider *wiii*. Skinnkamp av icke matte-variant och kondis för hela ekipaget är definitivt ett uppskattat projekt! //kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards