Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Promenadväder *tjoho*

Av Petra - 16 april 2012 16:32

Jo alltså- jag skrev ett prydligt inlägg igår MEN av någon anledning sparades bara halva, och jag orkade inte med att skriva om det utan raderade möget istället  Igår morse vaknade jag okristligt tidigt, med samma vidriga huvudvärk som avslutade lördagen redan vid 19.30  .  Planen var ju egentligen att rulla mot Vombskogen för lite hundiga aktiviteter men när jag klökts av huvudvärken   kändes det liksom inte som ett alternativ ta en Panodil och köra iväg på vinst och förlust  . Vår familje medicus ordinerade en dunderdos smärtstillande och medan jag tog igen mig i soffan, gick mamma ut med Diva. Framåt förmiddagen kände jag mig rätt pigg och kry, så vi satte igång med att plocka ner alla grindarna härhemma. Förutom en som numera spärrar av mammas sovrum och ger Bagherra ett hundfritt rum   . Nu ska bara jyxen lära sig att de inte för gå ut i hallen när Bagherra är on the move s.a.s  .  Framåt eftermiddagen var både mamma och jag sugna på att gå på promenad utan fokus på hundaktivering eller koll på klockan. Via Augustenborg och Eriksfält hamnade vi på Kulladal, innan vi vände hemåt via Mobilia för att shoppa promenad-vattenflaska till Diva och Plaque-Off. Det var ett tag sedan Diva fick en riktigt lång runda och jag tror hon tyckte det var lite 'tonstitt att matte inte bestämde var och hur hon gick, men Divan verkade njuta lika mycket som jag gjorde av att bara vara ute och gå i det fina vädret 


-


I lördags ringde väckarklockan tidigt för samling i Falsterbo vid 08.00 Själv hade jag ont i korsryggen men det var ändå intressant att vara med och se hur det hela är organiserat. På hemvägen stannade vi till nere på klubben, Diva fick komma ut i lina och busa lite med matte. Pass 2 bad jag Leif ta Diva från mig och gå en runda. Hon har nämligen lite issues med att jag går ifrån, vilket hon ventilerar synnerligen ljudligt   . Just i överlämnadet tyckte Diva rysligt synd om sig själv, sen såg hon ut att gilla läget - out of sight out of mind typ  . Kvällen avslutades som sagt snöpligt med grym huvudvärk och däckning på locket runt 19.30  .



-


För övrigt så verkar min 2-år gamla minilaptop vara i behov av behandling   . Skärmen skimrar ibland, den har börjat hänga sig och för några dagar sedan behagade den helt plötsligt inte köra internetuppkoppling eller spotify hur jag än tryckte och grejade  . Efter en systemåterställning fungerar den igen MEN det känns ju inte stabilt inför mitt stundande återinträde som karriär-student  . Mattias har erbjudit sig att rensa - bevare mig väl- och fixa lite med datorn innan några större beslut fattas - Tusen tack för det  !     


-


Idag var det dags för tvättstugan MEN när vi kom ner kl 7.00 fanns där ingen ström. Ringde och felanmälde innan Diva fick sin morgonrunda men trots att vaktmästaren kom på momangen, fick första maskinen vänta till närmare 08.30 så förmiddagen spenderades hemma  . Körde mamma till jobb och passade på att gå en runda med Diva innan vi landade hemma, busade en stund och sen har vi tagit det lugnt hela eftermiddagen. Vädret är så härligtatt det får bli en promenad- ev. med lite organiserad lek- innan det är dags att fundera över middagen.


 

 
 
Nina

Nina

18 april 2012 08:39

Huvudvärk är INTE roligt alls :(. Särskilt inte när man mår illa! Gött att det gick över iaf. Nu är det som allra mysigast att gå långpromenader - ljuset, solen och värmen (nåja) är ju mer än välkomna efter en lååååång vinter. Så hon är en mammagris allså, den där Divan *fniss*. //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

23 april 2012 17:38

Lite mammagris är hon allt, speciellt när matte tänker försvinna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards