Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Thinking prohibited:)

Av Petra - 11 april 2012 09:15

Träningshelgen är till ända och jag tror - utan att överdriva- att det skånska aprilvädret lyckades pricka in samtliga väderlekar förutom hagel   . I fredags var planen att vi skulle inleda i skogen och när morgonen grydde hade vi tur med vädret, vi hann spåra, uppleta & grilla innan det började bli fuktigt  . Innan vi rullade hemåt fick Diva & Khan röja en stund med Yalla, Ajaxx och Cobra - alltid lika uppskattat  . Väl hemma i Malmö hoppade jag in i duschen och gav Diva mat innan Frida kom förbi på en bit mat och ett glas vin. Det fick dock bli en tidig kväll och när vi varit ute på sista kvällsvarvet somnade jag ovaggad så fort "hemma-smset" från Frida plingat i telefonen  .


-

I lördags var det lydnad nere på klubben och efter inledande snö och iskalla vindar klarnade det upp så pass att solen visade sig framåt lunch  . När det var Divas tur att komma ut var det inte mycket med henne alls faktiskt, seg som kola och inte alls med  . Vi åkte hemåt och vilade med kraft under kvällen med tillhörande tidigt sänggåendet men i söndags var det likadant. Knappt något tryck alls i disco-röjet vilket knappast var särskilt roligt och rätt bekymrande. Vi rullade i alla fall från klubben redan runt 15-snåret eftersom det var mormors 80-årsdag. Jag hade ordnat med en smörgåstårta som levererades till mig nere på klubben och mormor hade fixat tårta samt korv till hedergästerna, dvs Khan & Diva  . När vi närmade oss mormors balkong kom mormor, mamma och moster Lisa ut på balkongen och Dblev djupt sysselsatt med hur i hela världen hon skulle kunna hoppa högt nog för att komma in det hållet   MEN när jag ropade lystrade hon direkt och vände tillbaka. Resten av kvällen var Diva pigg och hörsam vilket satte lite griller i huvudet så när vi kört hem Lisa gick jag och mamma ut på en gräsmatta och då var det inget fel på Divas ork inte, i Lomma 06.30 på måndagsmorgonen var det heller inga problem  . SÅ istället för att "träna" gick jag & Nina tillsammans längre ner på appellplanen med Diva i lina för att busa och leka. DÅ var Diva med på noterna igen  . Matte ska öva på att leka lite mer tanklöst s.a.s och inte fundera lika mycket på ordning & reda just i leken  , och Diva ska stärkas upp lite i den sociala kampen. Jakten är där inget fel på   och att bära omkring på saker är en verklig hit men vid närmare inspektion är just kampen inte så viktig jämfört med att kolla på omvärlden. Nina och jag hade Diva ute i 2 omgångar som blev riktigt bra och sen tog Vicky och jag ut Diva nästkommande 2 omgångar för att få ännu lite fler uppslag.  Nästkommande veckor är planen helt enkelt att leka mer och vara mindre duktiga  så ska det nog bli roligare både för mig & Diva att träna. På kvällen var jag på middag hemma hos pappa och hans sambo medan Diva fick stanna hemma och sova.


-


Igår skulle bilen in på besiktning redan klockan 7.00 och det var sannerligen skönt att den gick igenom ua och är good and ready för ett nytt år   . När vi lämnade besiktningen regnade det så vi rullade hemåt för lite fika med planer på att gå ut en runda framåt förmiddagen MEN ingen var direkt piggelin och regnet upphörde aldrig   så det fick bli en vilodag med kraft för pälsarna. Framåt lunch körde vi och handlande lite nödvändigheter och sedan var det dags för mig att åka till jobb. Jag var utan tvekan tröttast av alla på avdelningen - åldringarna inkluderade- och det var rätt skönt att det blev ett lugnt och behagligt pass.


-


Idag har vi än så länge tagit det piano även om jag och Diva passade på att busa lite med frotteknuten vi fick av Vicky, på morgonrundan. Hundarna ska få en runda till nu på förmiddagen i gråvädret och sen ska jag mot jobb för ett kvällspass.



 
 
Nina

Nina

13 april 2012 10:15

Bra där :)! No more thinking utan only leking! Det blev ju hur bra som helst med jakt, kamp, jakt, kamp och hon högg i fint tycker jag. Fortsätt nu på den banan (med ordning och reda mellan varven) och njut av att hon tycker att det är hur gött som helst att brottas och gosa som belöning oxå. //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

13 april 2012 16:37

Only leking får det bli ett tag framöver:) Njuta bör man, tror att Diva oxå tycker det är hur bra som helst att få lov att brottas nu och då

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards