Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Liten blir stor

Av Petra - 29 februari 2012 11:29

Igår när jag körde mot jobb för ett dubbelpass var det dimmigt och regnigt och det kändes ju inte som att jag missade särskilt mycket direkt. Däremot övergick det till strålande sol och hur skönt som helst lagom till att jag gick av morgonpasset  . Kändes lagom kul att stanna kvar ett pass till, istället för att åka hem och ta ut hundarna på en långrunda. Men men, det känns ju desto bättre vid nästa löning. Något annat som var mindre kul var att hitta en vaccinationspåminnelse för Carlzon på hallmattan när jag kom hem. En bra tjänst iochförsig men det var ju ingen påminnelse jag direkt ville ha. Särskilt inte då jag ringde till veterinären i oktober för att meddela att Carlzon fått somna in. Ringde upp veterinären imorse för att- igen- meddela att Carlzon avlidit och skulle strykas ur registret. Nu hoppas jag verkligen slippa göra det fler gånger och jag tycker nog att de hade kunnat kosta på sig att be om ursäkt för misstaget liksom  .


 

 

Världen allra Bästa Carlzon- jag saknar dig   

Jaja, med Diva går jag till Erikslust veterinärerna, vilket påminner mig att det börjar bli dags att ta ett rabiesblodprov. Visserligen är ju EU-reglerna ändrade och det behövs inget blodprov men min dröm är att en dag åka till England/Irland med Diva och då känns det bättre att ha tagit blodprovet och slippa strul. Eller ska jag skriva Selma? Efter en mix-up på Jordbruksverket fick jag nämligen papper på att de registrerat mig som ägare till en svart schäfer med namn Selma fast med Divas mikrochipnummer. HUR i allsin dar får man Demonen's Disco-Diva (data inskrivet) till Selma, undrar jag   ? Förvisso ett fint namn men jag föredrar demonen Disco-Diva   .


-


Övrig happening är att Diva börjat löpa, har märkt att det varit på G ett tag. Khan har varit väldigt intresserad och Diva har skött intimhygienen oftare och noggrannare än vanligt. För säkerhetsskull gick vi långrundan tillsammans, med vars en hund, innan mamma åkte till jobb   . Det var ju tur för Khan var ovanligt tramsig och flamsig, ett inte helt optimalt tillstånd för att gå själv med två schäfrar i Pildammarna. Idag väntar ett kvällspass, vilket innebär att jag missar onsdagspartyt men till helgen är jag ledig i alla fall. Diva däremot får hänga med Sabina & Khan ner på klubben och slipper ligga ensam hemma hela kvällen.

 
 
Nina

Nina

29 februari 2012 12:31

Men usch va sorgligt :(. Drömmen hade ju varit att beställa vaccinationstid till Clumpen. Det kan så klart bli fel (tydligen ... Selma?!) och en ursäkt hade varit på sin plats! Löptider - herregud, vad tiden går. Nu låter det här lite knäppt men det är bra om de får umgås, Khans intresse kommer att avta ända till det är dags med höglöp *OMG*. Det är iaf vår erfarenhet efter att ha haft 2 tikar tillsammans med hanar :). //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Petra

1 mars 2012 11:52

Ja, det kändes rätt sorgligt att bli påmind sådär om alla drömmar som rann ut i sand men men. Löptider ja- jag kommer inte ihåg alls hur det var när Isa löpte så jag fick googla :) Tack för rådet, vi kör på det. //kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards