Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

Städa, städa varje fredag...

Av Petra - 3 februari 2012 13:32

Imorse var jag ner om på klubben för att städa och shit vad kallt det var om fingrarna när jag tog ut Diva för lite träning efteråt. Satte en lina på för att hon inte skulle få en chans till "jag ska bara..." när jag gick ett varv runt planen och övade hörsamhet/inkallning blandat med lite ligg. En gång fick jag dra lite i linan som påminnelse på att det var kom som gällde. Diva lämnade isfläcken och kom- inledningsvis- men fastnade på en ny isfläck på vägen. I övrigt var jag nöjd och eftersom det blåste snorkallt blev det perfekt tid på träningspasset för att jag inte skulle förfrysa fingrarna. Har mummat över här hemma också och nu blir det lite datoriserande innan vi tar långis medan det fortfarande är just ute.


-


Till en början hade jag inga direkta planer för gårdagen men så ringde de från jobb om jag kunde hoppa i och det vill jag ju gärna. För att nästa månads löning inte ska bli en deprimerande historia liksom. Skyndade ut en runda med Khan & Diva innan jag sprang iväg till Södervärn. På kvällen hade mamma gått ett varv med Diva när de kom ut till Lomma så det var bara att rulla hemåt och landa på sofflocket.


-


I onsdags var det- som vanligt- gruppträning och tanken var att nörda vidare på grunderna. Dock blev det lite dumt att jag lämnade Diva alldeles för fort i en helt ny situation, så istället för att ligga som en stock som hon gjort de senaste gångerna låg hon väldigt beredd och gick upp ett par gånger för att hämta mina handskar som låg en bit ifrån. Jag vet inte varför jag inte gjorde som jag brukade göra ...lägger ner lugnt och fint, kollar så hon är med, påminner och lämnar, OCH belönar med godis under och vid avslut, i onsdags kom till och med bollen med i spelet *otur när jag tänkte'*. Nåja, resten av träningen ägnades åt lite damage-control signerad konstapel Palm. IDAG gjorde jag som jag brukar med ligg och förutom att jag märkte att hon låg lite mer beredd än vanligt så blev det bra.


-


I eftermiddag ska jag klä på mig 52kg kläder och gå iväg en långrunda någonstans och träna lite på ligg, fot och skall. Sedan imorgon jobbar jag återigen delad tur (det är väl konstigt att det bara finns fejkade turer på helgerna *not*) och då blir det ju inte mycket gjort på hundfronten, eller någon annan front för den delen. MEN på söndag verkar det som att jag är ledig.

 
 
Nina

Nina

4 februari 2012 10:08

Det är tur att tänk-oturen kommer i klump :). Boll?! Var kom DEN ifrån *hehe*? Men men. Gött med lite extrapass så att lönen blir kuligare. Då ses vi kanske imorron? Idag blir det ingen klubb för mig - stressigt värre. //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

4 februari 2012 22:55

Jag vet inte- Diva måste ha snott den ur bakfickan *fniss*:) . Vi gör väl om och gör bättre. Det blev ett kvällpass ledigt imorgon, kuligt vid löning inte så kul för hunderiet...//kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards