Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Nya tag :)

Av Petra - 23 januari 2012 10:33

Så kom snön då, men som tur är lade den sig ju inte riktigt  . I fredags var vi iväg tidigt, jag skulle städa av nere på klubben och lite träning var inbokad med Magnus & Cobra. Diva hade ett himla sjå att koncentrera sig när Khan & Cobra lekte men med lina på för att förhindra ev. vinst blev det rätt bra till slut. Dvs tills jag efter lyckad träning tog av linan för att gå tillbaka mot bilen och Diva fick nys på en hund som stod och skällde i Hammars Park  . Hur det nu än var struntade hon fullständigt i såväl "stanna" som "kom" och till slut var det inte mycket att be för annat än att springa efter och få tag på hundskrället  .   Back to basic med inkallning är härmed uppsatt på agendan.


-


I lördags var det meningen att jag skulle ner på klubben för lite träning innan jobb, MEN att landa nere på klubben runt kl 11.00 när jag började jobba 14.00 kändes en aning överambitiöst och stressigt så jag och Diva blev hemma och övade på fot och apport i hallen istället. Lagom till att jag skulle ta bussen till jobb hade det börjat snöa ordentligt så det var rätt skönt förvisso att låta busschauffören stå för rattningen.


-

Numera är det ungefär ett år sedan jag var på gymmet, mot slutet var det mycket forskning och rapportskrivning och sista delen av terminen pluggade jag på annan ort, närmare bestämt befann jag mig i Sverige. Med liten valp och oregelbundet jobbschema fanns det liksom varken tid eller pengar till medlemskap i gym, så under sommaren och hösten har det blivit hundpromenader- av variende längd och fart - för hela slanten. Men så igår nämnde mamma att Fitness öppnar ny filial nere på Katrinelund och därför har rabatterat pris på 300 medlemskap. Det kändes som att Operation Skärpning behövde en nytändning med kraft så jag hoppade på erbjudandet och ska nu börja med organiserad träning av de egna mucklerna' igen   . Fördelen är att jag bla. kan träna när jag har rast på jobb, springa iväg snabbt hemmavid eller träna nere på Värnhem när jag hälsar på mormor *goody goody*. Gymskorna måste dock ha blivit kvar i Liverpool vid flytten för jag kan icke för mitt liv hitta dem *obra*. Nåväl, mamma och jag tog en sväng inom mobilia så jag fick köpt reebok skor på stadiums rea och sedan fikade vi hos Sabina. Tanken var att vi skulle gå en långrunda men vädret var så tradigt snöblandat att vi verkligen inte kände för att köra iväg   . När Diva kraschade i soffan och inte nämnvärt brydde sig om att jag skruvade upp spotlights och hyllor   eller att mamma klättrade för att skruva upp en lampa, kändes det lite som att hon hellre vilade än gick långis   . När vårt hemmafix var klart meckade mamma köttfärslimpa och sedan intog vi locket för att kolla på Wallander 'Läckan'.


-


Eftersom jag så ambitiöst bestämde mig igår för att idag ta tag i livet igen, vaknade jag med ett rivjärn i halsen och får seriöst överväga om det är en god ide att boka ett träningspass till ikväll  . Klart är i alla fall att jag ska till biblioteket och lämna böcker, ner och hämta ut/aktivera träningskortet på Värnhems filialen och passa på att gå en långis med pälsarna på Bulltofta. Hur mycket som blir gjort sen beror ju lite på hur halsen utvecklar sig  

 
 
Nina

Nina

23 januari 2012 14:16

Typiskt med stort T att få ont i halsen prick idag :(! SUCK. Men men - bara att njuta av att kortet iaf är inhandlat och även skorna :). Krya på dig nu och trösta dig med att Projekt Skärpning för dig är betydligt lindrigare än för mig *pust*. //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

26 januari 2012 16:02

Jag ska trösta mig med det :) Alla attiraljer är på plats och nu är jag friskförklarad så nu ska det kickas igång- bokstavligt talat. //Kramar

 
Ingen bild

Cina

23 januari 2012 18:31

måtte rivjärnet i halsen försvinna snabbt - liksom inte kul o ha satsat på träningskort utan att komma igång.

Petra

26 januari 2012 16:01

Nej men eller hur, tyckte väldigt synd om mig själv :( MEN nu är rivjärnet borta och pass är inbokat till imorgon. //Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards