Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 31 december 2011

Knopparp

Av Petra - 31 december 2011 09:01

Julhelgen - som känns aningen avlägsen redan - spenderades i lugn och ro utan julstress. På julafton samlades vi hos Sabina på eftermiddagen för lite mat och mys innan jag skjutsade Johanna till fjärrbussterminalen för v.b till Oslo. Annandagen åkte vi ner till klubben för det traditionsenliga julfirandet i goda vänners lag. Förra året vann jag ju hundmat utan att äga en hund (Carlzon fick heller aldrig någon mat eftersom han doppade presentchecken i vattenskålen med efterföljande slakt som resultat) och i år körde jag hem med en bältesväska, tuggisar, boll och ett varm/kall täcke i storlek ardenner.


-


Onsdag och torsdag var det dags för nattpass och då hände inte särskilt mycket med undantag för hundpromenader och en tur till posten för att hämta mitt nya regnställ. Min "privata" regnjacka från Zierra används - numera- inte ihop med hundarna. Jag visste egentligen om detta redan när jag köpte den men då hade jag ingen hund och jag säger bara, det som inte kan lagas med silvertejp är riktigt trasigt. I alla fall, mamma hade med sig Diva när hon lämnade bilen i torsdags morse och innan de landade på jobb hade de varit nere och röjt en stund på stranden. Således var det en särdeles lycklig och nöjd päls som somnade brevid mig i sängen, knorrandes.


-


Igår attacknussade jag några timmar innan vi packade in bohaget i bilen och styrde norrut på E22. Med tanke på att Diva fortfarande är rätt liten fortfarande och de båda är fortfarande aningen för stökiga ihop inomhus, därför tog vi med en bur och det visade sig vara en god ide. Både Diva & Khan älskar sin bur och efter att ha hånglat upp Bertil samt kollat av hela huset var det huggsexa om vem som skulle få ligga i buren. Liite konstigt tyckte Diva det var att gå runt på en beckmörk åker i ficklampans sken med hon vande sig fort. Både Khan & Diva hade koll på när Bertil klev upp för att elda i pannan men efter 2-3 skall och påkopplad nos lade de sig ner igen och nussade en stund till. Imorse var det helt underbart att kliva i muckbootsen i farstun och kliva ut på gården. Diva fick springa lös på åkern nedanför huset men när vi rundade åker och kom upp längs med hagen där fåren och hästarna går åkte säkerhetsbältet på. Innan vi gick in igen gick vi uppför backen för att kolla in hästarna och fåren. Diva var något konfunderad men 2 av hästarna närmade sig hur lugnt som helst och sänkte huvudet tills Diva hade pejlat in läget. Naturligtvis var kameran urladdad så det blev ingen bild.


-


Kort sagt är det rätt härligt att vara ute på landet och inte inne i stan som omväxling. Ute är det knäcke på gräset, sol och -3 grader så dagen spenderas utomhus!!


Till alla Ett Gott Nytt År :)!

 
 
Nina

Nina

2 januari 2012 07:10

Låter som härliga helger för er ock :)! Säkerhetsbälte på vid pållepremiär var ju smart *hehe*. Nixx hade sin första pålleencounter i Växjö, benen gick bra, svansen gick oxå bra men när pållen sänkte ner huvet sa Nixx tack för kaffet *fniss* ... UTAN säkerhetsbälte :). God fortsättning! Kramkram

http://www.palmstrand.se

Petra

3 januari 2012 08:19

God fortsättning! Det var en fantastiskt mysig helg både för hundarna och för oss! Passade på att hälsa på snälla och lugna pållar som väntade med sänkt huvud medan Diva funderade på VAD det var *fniss*. Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards