Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Jullov

Av Petra - 19 december 2011 09:32

Ny måndag och ny arbetsvecka. Jag är rätt tacksam att det har varit en bra timvikarie höst och att jag mestadels har arbetat heltid med möjlighet - ekonomiskt sett- att tacka nej till pass ibland. Den här veckan blir det en blandad giv som inleds med ett kvällspass och avslutas med 2 nätter, dock är jag ledig julafton och eftersom Johanna åker till sitt jobb i Norge känns det rätt gott.


-


Någon hundträning har det inte blivit i helgen eftersom jag jobbade lördag, nu visade sig vädret från sin allra sämsta sida och var synnerligen olämpligt för hundträning. Istället har vi donat lite hemmavid, bland annat har "sitt"träningen - något oplanerat - tagits till nya höjder. Sitt med störning i form av en katt som springer fram och tillbaka "mjauandes" för allt vad tygen håller är sannerligen en utmaning all inclusive. Det går sådär utan handräckning men skam den som ger sig. Igår kom det snöblandat regn och Diva var så imponerad att jag tänkte att vi lika gärna kunde gå en runda till Pildammarna någon timme tidigare. Sagt och gjort klädde jag på mig eskimåstassen MEN hade lite otur när jag tänkte och tog på Diva det lila hamiltonhalsbandet istället för stryplänken. Att räkna med koppelvett på en 6 månaders lycklig valp som aldrig sett snö förrut bäddade inte för en stilsam promenad. Det blev en "Marley & Me" promenad utan dess like *tänkte inte på det*. Så här i jultider är jag rätt nöjd med att jag inte tappade humöret. I pildammarna hade ankelsockarna kasat ner inne i Muckbootsen och skavsåret ett faktum *aj*, Diva kände på sig att gränsen närmade sig och skärpte upp sig lite grann i alla fall så vi kunde lunka hemåt med lite möda och en del besvär. Syftet med promenaden uppnåddes i alla fall, Diva hade - enligt rapport-  legat nöjd och utslagen hela kvällen medan jag var på "housewarming/glöggmingel" i Bara tillsammans med Onsdagstårtgruppen.  Det blev en trevlig kväll med massa skratt och lite kul var det att ses utan hundar OCH i vanliga kläder!


-


Så här lagom innan årsslutet har min lilla dator börjat krångla, skärmen flimmrar och häromdagen fick jag en nätt stöt. Tekniska grunkar görs inte längre för att hålla mer en två år, en icke aktningsvärd ålder som min dator närmar sig med stormsteg, men jag har personligen ingen lust att lägga pengar på en ny dator - särskilt inte innan jag vet om den åter blir ett arbetsredskap - och har följaktligen sagt till på skarpen att den ska skärpa sig ett tag till. Återstår att se hur länge den taktiken håller.


-



 
 
Nina

Nina

20 december 2011 08:12

*fniss* Marley & Me ... Det här med snö är intressant, vi hade tvärtomscenario (vad annars?) med Nixx, han levererades i snö, växte upp till 5 månaders cool kill i snö och när snön försvann var krisen ett faktum - VAR ska jag gå på toa!? Mycket mysigt att ses i vanliga kläder! Tack för titten :). //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

20 december 2011 20:53

Stackars Big-Bear *fniss*. Mormor ska -enligt utsaga- ha samlat ihop snö till Khan efter att han vant sig vid vit finish som valp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards