Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 8 december 2011

Rocking around

Av Petra - 8 december 2011 17:14

the christmas tree, eller vilket träd som helst för den delen är Disco-Divas paroll här i livet   . När jag kom hem från jobb igår kände jag mig helt matt i pälsen och orkade helt enkelt inte sno mig att svida om och ge mig iväg så det blev inomhusbus och runda för Divan. Sen slog jag mig ner i soffan och det var det med den dagen. Tills mamma kom hem och hade med sig fiskbullar i hummersås till de fyrbenta och saffransskorpor till mig   .


-


Idag kände jag att Diva behövde göra av med lite överskottsenergi så vi körde iväg till "spring-lös"stället, dvs. Blåseberga. Khan fick stanna hemma med Johanna och kurera sig, det kändes lite taskigt att ta med honom för att han skulle ligga i bilen när vi andra gick iväg. Väl hemma blev det en snabblunch innan det var dags att köra mamma till jobb. Passade på att handla mjukost med ädelost till Khan som han kunde få ner genom halsen innan jag körde hem. Satt en stund med en kopp kaffe innan vi åkte iväg för ett besök på Köpenhamnsvägen. Johanna hade hittat lite begagnade saker som hon ville titta på och jag vet ju prick var Köpenhamnsvägen ligger. 

   

 


-


I måndags kväll hämtade vi vinterdäcken från pappas källare för att kunna sätta på bilen innan det blev vinterväglag på riktigt. Ryktet har spritt sig att det snöat i norra Skåne nämligen. Sagt och gjort så släpade vi ner däcken i källaren för att förvaras i relativ säkerhet över natten, och upp igen i tisdags för att lasta in i bilen och köra till däckfirman. Diva var med i bilen och tyckte inledningsvis att det var lite konstigt att ha fri sikt framåt och enful, rullbar storebror i buren brevid istället för Khan. Hon vande sig dock fort och nöjde sig efter några svängar med att hålla koll på rullningarna. Väl på däckfirman visade det sig att vinterdäcken inte var tjänliga så vi fick köpa 4 nya vinterdäck- not so fun. MEN nu kan vi i alla fall ratta bilen med gott samvete och det är ju värt en del .


-


Sabina har varit och hämtat Khan, mamma jobbar och Johanna är iväg och tittar på handboll. Jag och Diva ska gå en runda innan jag fixar lite middag till oss båda och tar en titt på den där handbollsmatchen jag också. Efter att ha rockat loss på åkrarna som bara en Disco-Diva kan är i alla fall min plan att hon ska vara nöjd med dagen.

 
 
Nina

Nina

9 december 2011 07:45

Åh så tröttsamt med däcken :(. Däck borde vara gratis tycker jag! Hon verkar iaf ha ett rikt inre liv den där Divan - vad springer hon efter? Exakt? Antar att det är oklart. //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

9 december 2011 09:00

Nu har vi bytat samtliga sommardäck OCH vinterdäck så i fortsättningen får de bannemig vara helt gratis :)! Hon har ett väldigt rikt och lyckligt inre liv *fniss*. Exakt vad hon sprang efter är höljt i dunkel- fantasikatter kanske? //Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards