Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Skånetour ungefär:)

Av Petra - 4 december 2011 17:27

För första gången sedan jag hämtade hem Diva har jag varit ledig en helg och har därför kunnat köra ut till Onsdagsgruppens skogsträning  . Diva och jag var ju iväg för någon helg sedan och tränade lite själv innan vi hamnade på promenad på skogsstigen- the never ending versionen . Hursomhelst. Efter att ha åkt iväg tidigt för att städa klubbstugan - tack för hjälpen Mamma    - och hämta upp Khan rullade vi in i Vomb strax efter lunchtid. Trampade ut 2 spår till Diva, ett rätt kort med en vinkel eftersom jag bara spårat med henne en gång förut och ett  lite långre med 2 vinklar. De fick ligga en halvtimme i alla fall medan vi drack kaffe och var sociala. Nina följde med för att instruera vid behov och Johanna höll kameran. På vår premiär tyckte jag själv att Diva spårade väldigt lungt och koncentrerat och det gör hon ju  . Jag hade ju rätt svårt för att läsa Hojj- här kommer Carlzon när han spårade och var ju lite fundersam inför detta men Diva är lite mer samlad när hon jobbar så vi fick godkänt på det också (tror jag i alla fall  ). Det första spåret var på tok för kort och knappt lönt som uppvärmning ens men i sista vinkeln på andra spåret tappade Diva sig lite. Men som Nina påpekade jobbade hon självmant bakåt för att hitta var spåret tog vägen  . Längre spår i framtiden med apporter i är det alltså som gäller. 


 


       


-


Igår var det glöggmingel utanför Trelleborg (närmare bestämt Simrismarken) inbokat. Med tanke på vädret- eller snarare körtiden- kändes det lite sådär att lämna framförallt Diva hemma. Efter att ha kollat med morbror visade det sig att de hade lämnat sin hund på pensionat över helgen och då gick det bra att ta med sig hundarna. Eftersom det fortfarande pågår renovering av huset och vi inte kände så många av de andra gästerna fick hundarna turas om att vara med inne. Det gick alldeles utmärkt och mormor hade sparat lite julskinka som de kunde mumsa på mellan varven. Jag var ute och rastade på beckmörk åker (hade packat med jeans och Muckboots) utrustad med reflexväst och ficklampa. Diva som har en släng av spökåldern tyckte att det hela var väldigt spännande- särskilt preseningarna som stod och slog i blåsten  . Logiken står inte helt klart för mig heller och då pysslar jag ändå med hjärnan och psykologi  .  Själv inser jag att jag inte längre är särskilt avig åt att bo lite utanför betongdjungeln   . Gott om plats, härlig utomhusmiljö utanför ytterdörren och svängrum för Diva på långpromenaderna känns rätt lockande när man har hund MEN jag sträcker mig än så länge inte längre än till att njuta av att hälsa på i dessa skånska idyller. Om bensinen varit billig och snön inget bekymmer hade jag - för hunderiets skull - alltså slagit till direkt  .


-


Imorgon verkar jag än så länge förbli ledig då får vi se vad som sker, efter att ha premiärat på kalas och skogat kan ju Diva må bra av att ta det lite lugnt. Jag har lite småsaker att fixa och sen får vi helt enkelt se vad som sker. Helgens trauma måste ändå vara att jag - med lite assistans faktiskt- ätit upp lussebullarna som bakade i måndags och det kan ju tänkas att det blir väldigt nödvändigt att baka nya .


-


I övrigt så har vi bestämt oss för att det blir Knopparp över nyår. Även om hundarna brukar ta det hela med ro så känns det rätt skönt att slippa åtminstone det värsta infernot. Det är ju inte bara det att det smäller, generellt är det tydligen rätt kul att sikta på de som kommer med hundar  , runt oss smäller det från tidig kväll långt in på småtimmarna och dagarna efter vet man inte var man själv vågar gå än mindre låta hundarna trampa. Alltså tar vi till skogs i år och tackar släkten för att vi fick komma och våldgästa. Plan B (Fridas föräldrars stuga) tänkte jag & Diva anta en annan gång .

 
 
Nina

Nina

5 december 2011 07:17

Ja det var ju liiite i överkant snuttifierat det första spåret *fniss*. Ni var duktiga båda två, du med linan och Diva i spåret - som en liten spårnörd :). Den där spökåldern är sehr märklisch, tur du ska komplettera upp dina färdigheter i hjärna och psykologi inom kort ... Vi kan ev få ett svar :). //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Petra

6 december 2011 13:37

Vi tar emot berömmet och testar vingarna lite mer ordentligt nästa gång :)! Förvirringen växer- bilverkstad är tydligen också fräsig. Fast det var liite jobbit' att åka dit med full sikt framåt och två däck i grannburen istället för Khan//Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards