Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 15 juli 2011

Demonens kennelläger 2011, Tiveden

Av Petra - 15 juli 2011 01:30

Förra veckan spenderades incommunicado ute i tassemarkerna utanför Karlsborg   , närmare bestämt i Tiveden, där Demonens årliga kennelläger blivit förlagt.


-


Det var ju första gången som jag deltog och eftersom Carlzon ännu är rätt liten var fokus på att han skulle få vara med- helt enkelt- samtidigt som jag passade på att se & lära som det så fint heter   . Vi hade en härligt skön vecka ute i naturen -tack gode GUD för myggspray- och Carlzon fick visat upp sina sociala färdigheter. Det känns ändå som att vi är något på spåret, så med mig hem från lägret har jag tryggheten i att försätta som vi jobbar nu- lugnt och fint. Lydnadsmässigt håller vi vid "nej", "hit", "loss" och "sitt" än så länge. I övrigt så leker vi en hel del förbudsövning samt apport av leksak...roliga grejer tycker Carlzon som inte märker av att det ska bli något allvarligt av det hela.


-


Jag har ju ingen semester och var rätt glad över att jag råkade ha ledigt i måndags. Kände mig inte alls nödsagad att flänga runt särskilt mycket utan spenderade dagen på sofflocket, med ett eller annat avbrott för hundtruddelutter som enda undantag. I tisdags var det tillbaka till gruvan för ett morgonpass som uppvärmning inför 2 nattpass. Oturligt nog innebär det att jag även jobbar morgonpass på söndag = förmodligen ingen träning i skogen för mig och Carlzon. Ska jag nu tycka synd om mig själv en stund då känns det rätt kasst att jobba nattpass fre, lörd, söndag 5 veckor på raken nu. Skittrist- rent ut sagt- att inte kunna hänga med ut till skogen MEN jag och Carlzon för nyttja Malmös gröna parker istället.


-


Imorgon försvinner alltså en del av dagen i drömmarnas land men är det bara hyfsat väder så känner jag mig riktigt sugen på att ta en tur ut med pälsen. Vi får fikabesök också när jag slagit i gonggongen, kan säkert övertala till en fika utomhus istället.

 
 
Nina

Nina

15 juli 2011 08:12

Klok som en pudel är du :)! Nej, hit, loss och sitt är ju icke så dumma trick att befästa för liten bombibjörn. Vad KUL att ni följde med som hangarounds! Kämpa på med jobbet så ses vi snart! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

22 juli 2011 08:51

Eller hur, rätt praktiska trix att ha i rockärmen hela livet. Vi hade kul som hangarounds :)! Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards