Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Sommar igen :)

Av Petra - 27 juni 2011 16:42

Nu var det ju ett tag sedan det blev något inlägg här i bloggen. Förra helgen jobbade jag dagpass vill jag minnas men på söndagen hann vi med både ett besök på klubben och en tur ut till Svedala för Carlzon alldeles första byggsöksupplevelse. Sammanfattningsvis vågar jag nog påstå att Bombibjörnen både tyckte det var spännande och roligt- bilderna stod Susanne för.


-


Resten av veckan var det dags att vända på dygnet och köra 4 nattpass. Med undantag för morgonpromenad vid havet - inkl frukost- innan vidare färd mot sängen i Malmö såg jag dagsljus först på midsommaraftonens eftermiddag. Det var icke mycket till sommar då och det blev bara en tur till västra hamnen men ingen fika. I lördags var vi nere på klubben en sväng och jag passade på att leka "Följa John"/Inkallning med Carlzon uppe på hyllan. Det gick alldeles udemärkt trots lite övriga fyrbenta samt tvåbenta med flygande tefat.


-


Mamma jobbade lördag natt så när hon kom hem stack vi en runda till Pildammarna för att dricka morgonkaffet. Rätt härligt att vara där innan världen riktigt vaknat till. Sedan blev vi äntligen av med buren, såld och upphämtad av Cina. Installationen var värdig en ingenjör- puh! Gud med plats det finns i hallen nu :)! Efter lite soffhäng, inköpsrunda o dyl bar det av till skogen. Carlzon och Khan fick springa rastrunda tillsammans och det gick förvånansvärt smidigt till, inkl lite 'dodis och repboll MEN alla medel är ju tillåtna i krig och kärlek.

Ser ni vad skojig jag är...för Carlzon har hittat ett bättre alternativ! 


 

Lade 2 spår till Carlzon ett rakt - eftersom gruppen före hade tyckt det var svår mark- och ett med vinkel. Alldeles för lätt tyckte Carlzon, så nästa gång blir det mycket svårare. Sedan hade jag ju bara med mig oinspirerande Frolic me när Mariana plockade fram hemmagjorda köttbullar gick det bra att strunta i skogens alla dofter. Passade på att köra lite budisar till köttbullsleverantören när vi ändå var igång. Till sist fick Carlzon en promenix i stora skogen alldeles ensam med matte innan han fick ta ut sig helt genom att envist skulla hänga med Khan & Yalla.


Idag har jag jobbat och Carlzon hade enligt rapport varit helt däckad så en tur ut när solen börjar dala skulle nog sitta fint...



Update:

 Det blev en riktigt härlig tur ner till klubben. Min tanke var att gå upp på hyllan för att öva lite koll på matte och inkallning. Det smög sig dock då där var fullt med bilar, freesbie entusiaster och övriga. Samma övning med på planen istället innan Bombibjörnen fick vila en bra stund medan jag satt i gröngräset. Till en början fraterniserades enkom med myggen men efter en stund dök bla Nina och Cina upp. Innan vi rullade hemåt- men efter att Yaxxon föregott med gott exempel- passade jag på att ta ut Carlzon för att öva lite budisar till Nina. Ge mig bollen tyckte Carlzon och sprang sitt allra - mest stillösa- fortaste <3!


Relaxar i gröngräset.  


  Avkoppling efter upptäcktsfärd.


  Delar på en boll på väg hem från bilen ;)

 
 
Nina

Nina

27 juni 2011 17:12

Alla medel är tillåtna :)! Helt rätt och riktigt. Kul att spårningen går bra men ha i minnet att han kan tappa tråden rätt vad det är så OM det inte blir bra med svårare så är det inte 'tonstitt alls :). 4 nattpass skojar man icke bort! Vi syns i veckan hoppas jag! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

1 juli 2011 09:42

Jag ska komma ihåg att det är helt okej att ta det lilla lugna med spårningen- prömmis! Jag jobbar natt på lördag så vi får ses nästa vecka istället- ha en härlig helg! //Kramar

 
Ingen bild

Mamma

1 juli 2011 08:15

När jag använder alla medel säger du ju bara att jag fuskar, ttss bara för att du inte delar med dig av din pizza till lilla Gramse.

Petra

1 juli 2011 09:43

Han fick visst det smaka lite pizza och Gramse studsade som en tvättäkta bombibjörn :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards