Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

Stoppa pressarna ;)

Av Petra - 16 juni 2011 14:23

Det var ju ett litet tag sedan det blev något inlägg här men det är så skönt att inte vara bunden till en dator att den sällan öppnas upp överhuvudtaget   . Kommer lite dåligt ihåg vad som hänt sen sist- eller när sist egentligen var- så det får räcka med den här veckan.


-


Efter jobb i måndags traskade jag bort till apoteket för att inhandla myggspray som tydligen ska vara effektiv. Väl där hittade jag även en solcreme från Eucerin som tydligen ska hjälpa mot soleksem- tip top tyckte jag och lättade på börsen . På kvällen hade vi bestämt träff med Cina & Kattis ute i Klagshamn för lite bad. Carlzon fick ha på sig en spårlina ifall ifall men plumsade i och simmade ut till de övriga innan orken tog slut   . Den fina solen som varit framme hela dagen bestämde sig för att det fick vara nog och drog sig tillbaka, i den fallande temperaturen blev vi inte långvariga och hann hem i tid till att köra nattjobbaren.


-


I tisdags var det dags för Carlzon att få sin vaccination. Efter att ha hämtat hem nattjobbaren rullade vi iväg för en drop-in tid. Efter lite missförstånd om huruvida det faktiskt var öppet hos vetten - det var det- fick Carlzon en spruta utan att märka någonting alls   . Med detta avklarat rullade vi hemåt för bumbibjörnen skulle hålla vilodag.


-


Igår skulle mamma jobba i Lund och eftersom Sabina skulle jobba kvällspass passade jag & Carlzon på att hänga med. Satt och mös i gräset utanför biblioteket och tog en promenix i Lundagård innan vi hoppade in i bilen igen. Dock bar det inte av hemåt, hade lite smått och gott som behövde fixas och vi tänkte att Nova nog skulle ha det mesta. Icke sa nicke, hittade sängförvaring och billig frolic men det var det hela. När vi ändå var igång blev det en riktigt fixar-dag och någongång i halvtid körde vi hem för att hämta upp Khan oxå. Det är väl bäst att tilläga att jag stannade ute vid bilen under alla affär-besök för att se till att pälsarna hade det bra   !


   

-


Dagen idag inleddes också den med en biltur- Kävlinge, Eslöv, Höör- Skåne runt, typ   . Pojkarna var duktiga på att åka- och vänta- bak i bilen men fick komma ut ett par gånger för att vädra och sträcka på sig. Nu väntar lite fortsatt fix i lägenheten medan Khan och Carlzon tar igen sig i varsin hörna. Sedan får vi se vad som händer ikväll. Skulle behöva köpa mer mat till Carlzon men det kan ev. vänta till imorgon också.



Stegräknaren har legat idel på byrån senaste tiden- skärpning!

 
 
Nina

Nina

16 juni 2011 18:46

Det var verkligen på tiden med ett presstopp! Carlzon har sannerligen varit på äventyr och öronen börjar resa sig av spänningen *fniss*. Kram kram

http://www.palmstrand.se

 
amanda

amanda

16 juni 2011 20:26

oo så gullig liten vovve är det en shäffer? den har lite böjda öron för det men jag venne??
ha en bra dag //amanda kramar

http://salukis.myshowroom.se

 
Ingen bild

Mamma

21 juni 2011 14:17

Tack för supertrevligt sällskap och härligt skjuts

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards