Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Frisör does not equal rain ;(

Av Petra - 8 juni 2011 23:02

Efter missödet i lördagskväll- uppvak vid ljusning 04.30 söndag- har jag varit om noga med att försäkra mig om att rullgardinen är nere. Detta innebär nämligen att jag kan sova till cirkus 05.00, himla tur att jag är morgonpigg   . Förvisso brukar jag ta ut Carlzon och sen hälla mig på sofflocket en liten stund när vi kommer upp igen men ändå!  Imorse blev det dock sovmorgon till 05.40, dra på trissor   . När övriga ekipage i hushållet vaknat till och tvättiden passerat bar det av till Pildammarna. Efter gemensam fika på en bänk, med BÅDA pälsarna liggandes på varsin sida, gick Khan iväg på sin runda och Carlzon stannade kvar för lite träning av hörsamhet och inkallning. Då polisen cirkulerade inne i parken fick kopplet släppa - just in case - men bumbibjörnen skötte sig välartat i alla fulla fall.

  

-


Väl hemma somnade Carlzon som en stock, långt innan servicen var avslutad. Bara att hämta boken och läsa vidare.


-


Framåt kvällen sen var det dags att pack vovvi in i bilen. Sabina rullade ner mot klubben medans jag fick håret friserat. Hade tänkt mig en kort frisyr men fegade ur i sista minuten och satsade istället på en hyfsat kort bob, bob som jag trivs i. Efter frisörbesöket promenerade jag upp till Södervärn för att ladda på busskortet innan jag hoppade på 34:an ut till klubben. Ungefär lagom till mötet var avslutat öppnade sig himlen och min efterlängtade kvällspromenad gick om intet. Däremot "hittade " Carlzon Cobra och Irene i röran och var alldeles salig. Carlzon och Cobra busade så vilt att en av Cobras nyklippta klor gick upp och blödde lite *hallå*. Då det var dags för after-lek kissepaus kändes det naturligt att bryta upp. Istället för en helkväll på klubben blev det alltså några lata timmar på sofflocket ! 

 
 
Nina

Nina

9 juni 2011 08:55

Bumbibjörnen var allt på bettet igår *fniss*. My god vilka attacker på den stackars systern :). va FIN du var i håret, hann inte säga det mellan attackerna. Jag tror nog att en bob is da shit! //Kram kram

http://www.palmstrand.se

Petra

9 juni 2011 09:12

Ja, det var ju inte särskilt förvånande att Cobra lackade efter en stund, även om det nu var brorsan som lekte järnet ;) Hoj här kommer Carlzon lixom! Idag sparar vi på bumbibärssaften :D

Tack, tack jag återkommer alltid till bob. Ngn dag kanske jag slutar tro att jag behöver byta *fniss*. / kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards