Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Lediga dagar :))

Av Petra - 7 juni 2011 13:12

Det är bara så gott att njuta av dagar då jag är ledig på riktigt. När pälsarna har fått sin service kan jag - utan dåligt samvete- sitta ner på soffan och läsa en bok. Bara så där liksom   .


-


Resan hem gick förvånansvärt smidig med väska a 20kg + överdimensionerad kartong innehållandes plattvn. Rätt imponerade, om jag får säga det själv   . Carlzon och mamma mötte upp vid tågstationen, och den lilla Clumpen blev ju minst sagt lyllig om vi säger så. Just då fick han faktiskt kråma sig precis som han ville för det värmde rätt gott i hjärtat och var mysigt att bli mött av pälsklingen efter en veckas separation   . Fasoner i hälsningsfasen övar vi en annan gång *fniss*. I söndags tog jag det rätt piano, körde mamma till jobb och passade på att rasta pälsarna. Himla tur det för det blev ju smälttemperatur framåt dagen   . När Khan och Carlzon nannade passade jag på att ligga på locket och läsa min bok...i stora drag var det det hela.


-


Nationaldagen sedan började lika varmt och soligt den men jag hade dragit ner rullgardinen och fick således nanna till 05.20 Fördelen med det är ju att kunna vila inomhus med korsdrag när kvicksilvret stiger. Medan Khan & Carlzon tog sig en siesta rullade jag och Sabina ut till Lomma för att heja på Kattis & Elvis. Första tävlingen och ett hederspris för positiv stil och härligt ekipage är inte fy skam  . Framåt kvällen när solen gått ner tog vi oss till klubben för lite socialt samkväm. Jag med de tvåbenta- Gosia, Nina, Cina mfl och Carlzon passade på att stämma bekantsskap med Jeannetes Amigo, Gosia Ajaxx och Catharinas valp. Vi hann precis upp i lägenheten in blixtar och dunder brakade loss. Ett fantastiskt skådespel som Carlzon tyvärr helt missade eftersom han bums svimmade inne i buren .


-


Imorse blev det en runda ute i Lomma innan mamma försvann in på jobb. Fräckt tyckte Carlzon och nosade på diverse "väldoftande" alger *blärk*.


 

  

Carlzon tänkte att det var bäst att skärpa sig *fniss*


Lagom till lunchtid hade vi även hunnit med en tur till Spaavdelningen: klossekyr, frisering av pälsen och koll i öronen. Beväpnad med leksak och gott dodis hade vi också första riktiga lektionen i att man inte kan gå hursomhelt i koppel. Mattes sätt gick bra det med tyckte Carlzon- den här gången .


-


Ikväll väntar grillmiddag hemma hos pappa och imorgon en frisörtid. Jobbgruvan återfinns inte i kalendern förrän på söndag. Efter en mental urladdning är det icke alls fel att inte ha så mycket att ta sig för.

 
 
Nina

Nina

7 juni 2011 13:55

Jag har bara en sak att säga om detta: avis avis avis avis avis avis avis avis. OCH eventuellt: söt hund :). //Kram kram

http://www.palmstrand.se

Petra

7 juni 2011 14:19

Jag tar igen nu *fniss*. Visst är han söt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards