Petra & D-Diva

Alla inlägg den 28 november 2013

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis. 


-


På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltävling, mest för att ta mig i kragen och bruka allvar med träningen. Det känns som en rätt god ide att faktiskt testa av både träningen och om själv hundtävling är något för oss. Förr om åren höll jag ju på med en hel del lagsporter men nu var det ett tag sedan jag frestade på tävlingsinstinkten. Apportering och framförgående behöver vi ta tag men i övrigt borde vi ta oss igenom ett appelprogram. Igår var vi i alla fall nere på klubben för lite träning och det märktes att det var ett tag sedan vi tränade med störning. Därför blev det mest linförighet och läggande under gång med fokus på koncentration. Det blev rätt så bra mellan varven men den mentala konditionen är helt klart en färskvara. Till helgen väntar spår & upplet- vi har liksom en deadline nu.


-

Övriga happenings i veckan var att jag äntligen kom iväg för att sätta vinterhjul på bilen, det visade sig bli en långdragen historia. Först hittade verkstaden inte rätt däck trots att jag ringde förra veckan med en heads-up. Till slut undrade jag vad som pågick och då gick det bra att hitta däcken på 10 minuter. Efter att själva däckbytet varat i 45 minuter frågade jag IGEN vad som  stod på och fick besked på att ena däcket satt så hårt att de inte fick loss de. Vid de laget hade jag tröttnat på att sitta på verkstaden så medan verkstaden fortsatte sina försök att plocka av sommardäcken, körde jag hem i verkstadens bil för att få lite vettigt gjort. Hämtade bilen framåt eftermiddagen så nu kan vi köra lagligt över vinterhalvåret. 

Idag är planen att plöja igenom resterande kapitel i kemiboken med förhoppning att tenta av innan jul. Behöver även skriva ihop en laborationsrapport på en labb jag knappt kommer ihåg att jag gjort längre, det kan bli intressant. Eftersom vädret visar sig från sin allra bästa sida tänkte jag snöra på mig jogginskorna och ta hundarna på en ordentlig lunchrunda. 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013
>>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards