Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

Rugguggleväder & Löplina

Av Petra - 25 februari 2013 14:13

Så här en måndagseftermiddag kan det ju passa bra att skriva ett blogginlägg mitt i bloggtorkan. Inte för att det händer så värst mycket spännande i livet i rådande väderlek med isande nordliga vindar och isfläckar här och var  . Det boostar inte direkt träningsmotivationen. Däremot tror jag att det är skönt för vovvi att gå på lediga långpromenader s.a.s mellan varven och bara få vara hund. Under vår och sommaren känns det betydligt mer pepp att blanda in träning & aktivering på långpromenaderna och då tror jag det är bra att h tagit en paus innan nystarten. Sagt och gjort i helgen har jag i alla fall sett till att gå ordentliga långpromenader med Diva. I lördags efter jobb gick vi iväg på en ordentlig runda som avslutades hemma hos Sabina där mamma var och hämtade Khan. På kvällen körde jag till Lund för mysig tjejkväll som TYVÄRR inte innehöll kaffe då bryggaren gått sönder  . 


-


Idag körde jag till Bokskogen för att jogga en runda tillsammans med Diva som för dagen framfördes i nyinköpt Flexi eftersom spårlina inte är så praktiskt när man joggar på snö/is   . Förvisso var Bokskogen inte direkt välbesökt men det är ändå dumt att chansa när hon löper och hundägare egentligen ombedds ha sina adepter kopplade  . När vi ändå var i skogen hade jag med mig en boll och lite godis för att öva på hörsamheten- tänk om det funnits i tablettform  . Att löpet närmade sig misstänkte jag redan förra måndagen när hon - helt plötsligt- blev lös i magen på eftermiddagen, och mycket riktigt började hon löpa i tisdags. Tack och lov gick magköret över betydligt fortare än vid tidigare löp. 


-


Ikväll blir det en tur ner till klubben för lydnadsövningar och imorgon väntar gruvans vedermödar innan jag skyndar tillbaka till Malmö för ett obligatoriskt intromöte för distansutbildning- som sammankallades i FREDAGS   ! Imponerande framförhållning- NOT! 



Sist- och faktiskt oxå minst- grattis Johanna på 23-årsdagen! 

 

Steg idag (än så länge): 14 627
Steg igår: 13 076

Steg i lördags: 14 734

Steg i fredags: 13 591

Steg i torsdags: 12 861


 
 
Nina

Nina

26 februari 2013 08:43

Herregud vad du stegar på :)! Hundarna behöver pausa, den där träningspaniken sitter nog mer i våra hjärnor än i hundarnas. Flexikoppel är inte alls en dum uppfinning, jag älskar vårt flexi. Ha en go vecka! //kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

27 februari 2013 21:52

Det gäller att att hålla igång medan järnet är varmt :) Flexit var verkligen inte alls så dumt måste jag erkänna. En go vecka tebax :) //kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards