Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 16 november 2011

Doggy-time :).

Av Petra - 16 november 2011 13:57

Imorse kände jag mig inspirerad på hundfronten  . Framförallt kände jag Diva - som spårade hur fint som helst när vi var och tittade på henne - inte använt nosen mycket på sistone. Sist vi spårade var på Bulltofta en blåsig fredags eftermiddag och det var lite i svåraste laget för en oerfaren liten tjej  . Plockade fram lite leverkorv- blä är allt jag har att säga om det - och gömde i vardagsrummet. Det tog en liten stund men till slut trillade poletten ner och vardagsrummet finkammades grundligt  . När vi ändå var igång - och hade några karameller över, trots att Bagherra tjuvade några - övade jag lite fotingångar och ligg (kvar).   Efter lite soffhäng rullade vi ner mot klubben för en snabbträning, Sabina ville träna Khan innan jobb. Diva var ute en kort session och övade på hörsamhet med den äran   . När Khan kom farandes en vända blev det liiite för svårt att stanna hos matte och att sedan reda ut att ligga kvar när densamme skojaren kom farandes med en boll i munnen var härdsmälta i kontoret   . Det var i alla fall dags att hoppa in i bilen och med tanke på att den egentliga träningen sker ikväll kände jag att det var rätt onödigt att ta ut henne igen. Överlag var jag nöjd med utvecklingen, det känns som att det hänt en del i hjärnkontoret den senaste veckan och det går att "träna" lite mer fokuserat, i alla fall i relativt störfria miljöer  


-


Hemma på Hasselgatan igen var det dags för lunch för oss tvåbenta och även för Diva, som slukade sin mat så fort att mamma aldrig uppfattade att den serverats  . Khan tyckte att det var lite orättvist men fick en kycklingköttbulle och var rätt nöjd med det.


-


Kvar på dagens planering är en tur till biblioteket för att kopiera Divas köpeavtal, tydligen behövde SKK och jordbruksverket det eftersom hon haft en ägare tidigare. Jag hade tänkt hinna en tur till Brandworld och kolla på skor MEN det verkar som att Jojo har två par gympaskor och då tänkte jag att jag lika gärna kunde spara mig till efter löning  .  Ja, oxå ska jag ju ner på klubben ikväll och träna- såklart  . Plus att jag ska spana på Blocket och dyl efter billig(are) biabädd till Diva som börjat växa ur valpbädden, vilken fantastiskt nog klarat sig ända sedan Reno. Visserligen ligger hon mycket i soffan men när de är riktigt trötta föredrar de oftast att ligga i buren/ biabädden. Diva har verkligen blivit större den senaste tiden märkte jag när hon satt bredvid Khan. De två fyrbenta är i alla fall rätt nöjda med att ta en eftermiddagslur och ligger utslagna i varsin hörna  .  Sedan skulle jag verkligen, verkligen behöva beställa klipptid men min vanliga frisör känns lite väl dyr för min plånbok just nu, först av allt får jag väl klura ut var jag ska gå *hmm*


Allmänt

 
 
Nina

Nina

17 november 2011 07:44

Härligt när man känner att hjärnkontoret börjar öppna på riktigt :). Du kan ju kolla med Svedalaborna - de har en inneboende frisör (och numera chaufför) som brukar kunna fixa till hår till ett överkomligt pris :). //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Susanne

17 november 2011 20:52

HIhi Nina förkom där men har ack så rätt. En hundring och sen så är frissan fixad, om du vågar hos en som har en termin kvar att lära....men hon är duktig,hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards